Sunday, January 11, 2009

Opah



Salam to all

Semalam aku pi tengok Opah aku kat hospital Kuala Lumpur. She's almost 81 years old this year. Masa balik raya haji kat Ipoh ari tu she's still okay..cuma tahap pendengaran dia tak KO..nak communiacte ngan dia kena guna kertas dan pen..kena menulis..
Then last 2 weeks, masa Pakcu bawak dia datang sini, dia dah tak sihat..the moment aku pi visit dia kat umah Pakcu, dia dah macam lost..tak kenal orang, tak bercakap, dari kerut muka macam menahan sakit..entahlah..at that time, aku dah start fikir negative..
Gambar nie masa dia sakit kat umah Pakcu..
Tapi semalam, masa aku pi visit dia kat hospital, dia dah ok. Cuma lemah cara orang tua. Dia dah boleh dengar sikit2. Kata Pakcu, yang menyebabkan dia tak boleh dengar adalah disebabkan darah tinggi dia tahap maksima dan gegendang telinga dia pecah sebelah...no wonder dia tak boleh dgr..but after treatment, telinga dia yang sebelah kiri tu dah boleh mendengar sikit..but somehow, memory dia still out..dia dah nyanyuk pun..dok tanya siapa bagitau aku dia masuk hospital, tanya aku siapa..bla..bla..bla..repeatedly..tapi aku tak kecik ati sebab dah tau dia dah jadi pelupa..
Apa2 pun, aku doakan semoga Pah sihat..insya allah..

No comments: