Tuesday, April 19, 2011

Ma Pa?

Salam
Tadi, sedang aku berfb..ada satu gambar yang telah di 'upload' oleh seseorang. Ditandakan gambar itu sebagai 'by ma'. Untuk pengetahuan anda, yang upload tersebut adalah seorang remaja lelaki berusia 21 tahun dan gambar itu pula adalah gambar dia bersama teman wanitanya. Bagi yang biasa ber 'fb', tentu tahu tentang komen yang boleh dilemparkan pada setiap 'post' seseorang. Dan aku dengan lancangnya bertanya.."Ma? Stands for what?" hahaha..sangat menjengkilkan aku ni ye..orang nak bermanja-manja, disoal sedemikian rupa..tapi serius la, aku rasa nak muntah bila panggilan 'mama' or 'ayah' (bunyik tak romantik kan..ok..out of list) or 'papa' diberikan kepada sesama pasangan yang belumpun bernikah..geli. OK..OK..ayang dan abang adalah sangat 'outfashion', tapi mama/papa sebelum 'aku terima'..adoi..tak boleh blah la..apakah aku seorang saja yang berfikir sedemikian? Tolongla..aku geli you..

Papa and Mama yang sangat mesra gitu..

4 comments:

ejaescobart said...

belum pape lagi dah papa/mama.. mula2 praktis panggil cenggitu.. pastu praktis betoi2 utk jadi papa/mama.. tu yang buang kat sana sini tu...


*jgn kata hang, aku pun meluuuattt & geli tak terhingga.... :P

kirana nakia said...

tu la Ja..depa nak train anak tekak kut..hahahah

Pujangga Belantara said...

geli gelemannnn babe...tapi org skrg lain mcm laa...bila laki bini nak mesra kt public, leh lak kata nk menunjuk...biau laa...dah sah pong...

kirana nakia said...

ridzuan..ajenye ye..