Monday, November 19, 2012

Basah lenjun dah..

As salam
Cuti deepavali, ayah dan mama membawa anak-anak ke birthday party Syafi anak officemate mama. Selesai makan, mama dan ayah bawak pulak ke Sunway Pyramid. Sebagai mak, aku memahami betapa bosannya anak2 tatkala bercuti sekolah tanpa sebarang aktiviti yang menarik. Sebabnya, aku dulu pun macam tu jugak. Kalau sebulan cuti, sebulanlah duduk kat rumah. Dulu takde erti boring2 nie pasal sedar mak ayah tak mampu nak bawak berjalan2..ditambah pulak dengan takde kidzania, legoland mahupun universal studio ketika itu. Nak bawak ke taman DR Seenivasagam pun tak mampu.Sekarang zaman dah  berubah. Kalau tak bawak jalan pun, anak-anak ada internet, playstation dan tv berpuluh2 channel. Time aku dulu, takat rtm 1, 2 ngan tv3 je. So, berbalik kepada cerita bawak anak-anak ke Sunway bermain ice skating. Tiket masuk aku empat beranak dalam rm138 termasuk glove 4 pasang dan stokin sepasang. Punyalah mahal. Lepas nie aku rasa mau tahun depan pulak la kut bawak deme main skating lagi. Hahaha..kejam tak..kejam tak...:p






No comments: