Sunday, March 01, 2009

Family dating di Bukit Cherakah, Shah Alam












Salam
Hari nie me and my family berekreasi di Taman Pertanian Bukit Cerakah, Shah Alam Selangor. Gerak dari rumah jam 11.30am..hahaha..macam tak logik kan..kawan aku Emi tanya, aku dah habis pikir ke tengah-tengah hari rembang nak pi situ..hehehe..ye la..nak wat camne..Afizal kata nak gerak pukul 10 pagi tapi kul 10.30 masih atas katil..camne tu..Personally, aku rasa tempat tu ok..sangat educative kepada kita. Cuma aku tak berkesempatan untuk melawat keseluruhan taman tu..besar sangat tempat tu dan ditambah pulak dengan keadaaan yang agak panas, budak-budak mengadu letih..pot pet pot pet..nasib ada bas perantara tu..kalau tak, boleh turun 2 kilo aku hari nie berjalan aje..oklah..next time boleh pergi lagi..murah je entrance fee dia..RM3 je per person (12 years above). Bebudak kecik free..
Kat situ juga anak-anak dapat experience bagi makan rusa. Ada care taker kat situ tolong cabut rumput, bagi anak-anak aku untuk dibagi kepada rusa. Adriana and Afiq takut-takut berani..Aqif..hmm..malu kut dengan rusa tu..Sampai tempat landak, Afiq automatik nyanyi lagu Wonder Pet..pengaruh besar tv kepada anak-anak..senyum orang kat sekeliling yang mendengar. Paling tak best bila rumah empat musim tutup. Tukar musim dari musim sejuk ke bunga kalau tak silap aku. Frust..:(. Itu maknanya macam kena pergi lagi satu hari nanti..(yang tak tau bila..hahahah).

5 comments:

Hezrin Ahmad said...

aku pun xpenah pegi tpt ni... maleh nak berjalan...nnt2 laaa...

kirana nakia said...

maleh naik la bas tu..

JohnLabu said...

aku tengok hang pakai baju org pegnen... nak dapat sorang lagi ka???

emilda creations said...

hi...amcm...overall not as that bad right...

bole ajar deme2 ni tgk nature skit ye...hehehehe

kirana nakia said...

john- saja la..training..
emi-yes, not bad..lain kali kena pegi awal..baru best