Monday, October 29, 2012

Aidiladha 1433H


As salam
Sempena Aidiladha 1433H, keluarga mentua menjalankan ibadah korban. Aku menumpang satu bahagian untuk tujuan aqiqah untuk anak keduaku, Muhammad Aqif Nafizuddin b Mohd Afizal. Ini kali kedua aku lakukan ibadah aqiqah untuk Aqif; sebagai mencukupkan sunnah dua bahagian untuk anak lelaki.

Gambar instagram..jadi tak clear pulak share kat sini

Alhamdulillah, setelah selesai melapah, bermulalah acara masak memasak. Orang datang rumah mak abah tak putus-putus. Boleh tahan juga penatnya kali ini. Mujurlah master chef di rumah tu ada..siapa lagi kalau bukan kakak iparku Azlizawati. Dia memang cekap. Kalau harap aku..memang out la..dari pukul 9.00am hingga 12.oo tengah malam barulah tangan aku kering. Subhanallah.

Antara yang hadir..

Azra yang comel..asal orang lain pegang je jebik..tapi bila abi pegang, senyum

Paklong dan anak-anaknya

Sementara orang makan-makan, si Acik boleh pulak pergi mancing ikan haruan. Katanya nampak anak-anak ruan; so..maknya mesti ada. Lepas jumpa cicak sekor, terus pergi port.

Try luck..tapi sian..ruan pergi beraya..

Sambil tengok Acik mancing, aku pulak bergambar. Hahah..tengah bendang menghijau..sangat cantik pemandangan..





Sekian cerita Aidiladha 1433 untuk kali ini.



No comments: