Thursday, December 08, 2005

Cucu oh cucu...


Opah and Aqif..

Sejak aku balik dari confinement kat umah mak aku, dia selalu jer tipon..leh kata hari2 dia call..nak2 kalau dia keje, ligatler dia guna tipon opis tu utk call aku. Yang sebenarnya, aku tau mak aku tu rindukan cucu dia..Afiq and Aqif..but i guess lebih pada Aqif sebab dia bela sebulan lebih..aku ada tertinggal baju aqif kat sana..mak aku siap tak basuh..cium baju tu sampai nangis2..tu la dia penangan cucu kan..aku paham macam mana perasaan mak aku tu sbb masa mak mentua aku bela Afiq, tu pun aku dah ngobak2..(erk..tau ke ngobak tu aper? Perakianss..pls advise. Yang mak mentua aku pun sama kes..dia dok sebut suruh tinggalkan Afiq kat kampung. Dia nak jaga sampai bukak sekolah tapi Afiq tak nak and ayah dia pun rindu kat anak dia. So, we brought back Afiq..masa kami blah tu dia ok lagi, the next day, she called and started crying as if something bad happened. Rindu sangat kat Afiq..aku tak pernah dgr mak mentua aku nangis camtuh..kesian kat opah and maktok..if i could let them care of my sons but aku
sendiri tak tahan rindu ngan anak2..camner nak lepas..sorry to both mak..
Tok and Afiq
Yang tok pun sama..suruh tinggal Afiq kat Ipoh..mcm
ler dia nak jaga sangat..mmgler bila takder rindu2an..nanti dah ada kat situ, sure Afiq kena tinggal kat umah bila ayah aku pi main golf..isk..perasan tak benda yang Afiq dok pegang tu..tu la 'CAT' dia..benda tu la dia dok gigit..cium bila menyusu..bau usah cakap la..masam nak mampuih..tu dia baru lepas sua kat tok dia la tu..tu yang tok gelak sakan..
Gambar maktok and tok ayah masih belum ada..nanti balik kg aku amik..sabaq naa mak n abah..nanti cek buh gambaq..

1 comment:

JohnLabu said...

ang boh gambaq aku sekali.. baru la ramai org mai visit blog ang