Tuesday, May 02, 2006

Gathering umah Golok.

Last Sunday..satu gathering kecil-kecilan telah diadakan di rumah Golok yg terletak di Serdang belakang kilang Minlon..aturcara..makan char kuey tiau sampai muntah monggeng..tapi tak sempat lak nak amik gambar golok menari ngan sudip2nya.hehehe..antara yg hadir were Jeli and Zana, Rost and Muna, family Nakia and tak ketinggalan Din dengan bala tenteranya..hehe..habih adik beradik jepun dia angkut..anak dia yg laki tu siap bawak pistol..siap ada bunyik "fire, fire" dan ada laser skali..yang tragiknya..anak aku jugak yg jadi resaksa gorgon..isk..tak patut din nie tau..ada ka afiq aku yg jadi mangsanya..afiq tgk jer anak dia main pistol tu..aku tau dia teringin tapi dia lak reti bahasa..tau itu org punya..heheh..good boy anak mama..

Lepas kenyang makan, kami lepak2 sembang2 merapu..then after maghrib, we head to Alamanda putrajaya where it was the 1st time i step my foot there..hehehe...kesian aku kan..takpe la..bak kata hubby aku.."shopping complex sumer sama je yang.."..hmm..kat sana kami main bowling..hmm..biasa la, 1st game tu sumer masih malu2 termasuk la rost yg berlakon konon2 tak pernah pegang bola bowling..asik ke longkang je bola yg dia baling..so, melihatkan keterukan rost main, Jeli dengan bangganya mendahului Rost dengan jayanya..tapi tunggu..champion round tu mestila aku..hahaha...yg lain jeles..masuk second frame..golok dah panas hati..ye la..kalah di tangan wanita sensasi macam aku nie..dengan rasa tercabar..dia pun cubala mengalahkan aku dengan menstrike beberapa balingan..disebabkan aku kesian sgt dengan usaha dia tu, aku kasik la dia menang..ala..tipis jer kekalahan aku..maklumla..nak kasik can la katakan..hmm..amazingly second frame si Rost telah mengalahkan Jeli..hehehe..peh nie tobat jeli nak main bowling lagi kalau rost ada..hahaha..


selesai main bowling..kami gie ronda2 melihat keindahan putrajaya..lepak kat jambatan tu..hehhe..tpt tu mmg tpt lepak kut yek..ramai org berenti kat tepi tu..termasuk la kami nie..kat situ pun kami lepak sat je..dan la amik beberapa keping gambaq merapu..hehehe..pastu ingat nak pi kat masjid putra..malangnya tutup..hmm..satu yg memusykilkan..nape mgmt putrajaya tutup masjid tu..bukan ke masjid tpt beribadat..kena ada time tertentu ke nak access ke masjid? hmm..no wonder nak jadi bukan muslim lagi senang kat msia nie..rumah ibadat dibuka tanpa mengira masa..masjid kita??..(sigh).nie sebahagian gambar merapu..


Tapi heran jugak..mlm tu tukang amik gambar sumernya kena parkinson..tu pasal gambar semacam jer..hehhe..rugi la din tak ikut kan kengkawan yg pi...hahahhaaaaaaaa..

p/s: last but not least..tq to golok and erin for the treat..

6 comments:

Hezrin Ahmad said...

ok le tu....

Mafia Melayu said...

aku tak sampai ati nak cerita kekalahan jeli kat aku tapi ang dah cerita kira ok lerr tuh....

Riez Hassan said...

hampa lagi nasib baik aku tak ikut!!!kalu dak,semua makan hati ja ngang aku sbb keterroran aku main bowling

N a d i a said...

aku pun suka ronda2 putrajaya mlm2...sambil tu bleh gak fikir betapa membazirnye sesetengah org2 kite ni..hahahaha...but ok la. ronda2, tengok2 orang..:-)

N a d i a said...

beb, kerajaan kita tu bukan ke org2 kite gak?...hehehehehe...read between the lines...:-)

ronie said...

heheh.. pic 2nd last tu... mcm kumpulan rock dari indon je...