Wednesday, May 31, 2006

A trip to Perhentian Island

Last week, my family and I had an opportunity to go on vacation to Perhentian island. Aku dapat voucher actuallynya. Suria Perhentian Dive Resorts for 4days/3nights. Aku gerak dari KL pada 24hb Mei jam 7am..nak elak jam kat MRR2. Kami lalu jalan karak-raub-lipis-gua musang-kuala besut. Sampai Kuala Besut jam 1.30pm. Manage utk naik speedboat kul 2.30pm. Sementara tunggu boat, makan dulu kat jetty tu..utk korang yg rasanya nak pegi perhentian, tolong la makan dulu..makanan kat jetty mahal gila..3 org makan dgn lauk yg biasa2 pun sampai RM22. Gila ke hapa akak kedai tu..
Boat transfer dari jetty ke pulau took about 30mins to arrive..itu la first time aku rasa takut naik kenderaan..entah nape..maybe sbb dia laju sgt, ditambah dgn open dan berada di tgh2 laut yg kita tak tahu apa akan jadi..So, sampai dekat2 resort, kami transit tukar boat..boat tu dipanggil teksi air..kelako aku rasa..laut pun ada teksi..ni ha gambor teksi tu..

Naik la kami teksi tu sampai ke darat..bila aku turun aku tanya kat budak bawak teksi tu, "Dik, mana perhentian kecik?"..terus je budak tu tunjuk "ni"..la..aku ingat aku dpt perhentian besar..rupanya kecik..hmm..terus teringat kat kawan aku Golok..dia siap bgtau aku pegi perhentian kecik boleh nampak 'bigboobs"..hehe..laki..camtu la..tak cukup ngan boobs yg ada depan mata...so, we check in at the resort..nie la sebahagian gambar resort.. Pandangan sisi resort..itu reception and restaurant dia..

Senja di Perhentian Kecil Menemani anak tersayang mandi laut

6 comments:

ronie said...

bikin panas baa... bengkek lagi sarizam bin hassan..keskeskes

mazura said...

waduh...bibik mu mana..enggak ikut sih???

mazura said...

syok la pi honeymoon ke???ada r...n2 dak????????hahahha!!!nanti lagi 9 bln kuar sorng hasil perhentian island...

Riez Hassan said...

cisss!!!!!
siti!!!!cepat bikin planning!!!!!
heheeee...
taxi air tu hampeh!!!!
naik 2 minit pun kena duit!!!
lawak lawak...
mana hang dapat voucher tu??
ada lagi??
pas la kat aku..
**pesanan utk KETAM: camera dah beli,bilany anak p????

kirana nakia said...

bibik ikut..dia dok bilik lain..
mana ada anak perhentian..cuti bulan mengambang la...
zam..aku dpt voucher hasil kemenangan kunci khazanah laa

mazura said...

bila masuk kunci khazanah ni...........