Thursday, May 11, 2006

Innalillahiwa innailaihirojiun...

Minggu nie 2 kejadian yg tak diingini berlaku. Pertamanya, ayahnyah aku ditimpa kemalangan..dilanggar oleh seorang wanita Melayu yang memandu Honda Stream di Jalan Semarak..sehingga waktu aku menaip nie..ayahnyah masih belum sedar sepenuhnya..sekadar membalas pertanyaan dengan beberapa patah perkataan dengan mata tertutup..kesian ayahnyah..dalam usia 64 tahun..kakinya kena masuk besi dari paras peha hingga bawah..tulang belakangnya bermasalah, ada lapisan di otaknya yang terkoyak 0.05cm yg aku tak pasti apa bendanya, dadanya sakit, tangan kanannya patah dan bengkak2 seluruh badan..sebak bila melihat ayahnyah keluar dari bilik bedah 9hb Mei hari tu..kami menunggu ayah nyah keluar dari OT dari jam 11.45pm sampai 2.45 pagi..somewhere around that time..tak sure sgt sbb tak fokus pada time waktu tu...cuma iringan doa semoga ayahnyah selamat..insya allah..
Kedua..seorang student 1st year aku, Nurkhairusnani Mohamad meninggal dunia pagi semalam, 10hb Mei 2006. Menurut rakannya, kematian arwah ada 2 sebab..satu lebih konkrit manakala satu lagi...mistik..dari segi perubatan, arwah disyaki menghidap denggi..tapi dengarnya pemergian arwah disebabkan perbuatan orang...entahlah..tidak pasti mana yg benar..
Kepada yg membaca blog ini, sudilah kiranya menyedekahkan Al-Fatihah utk kedua2nya..semoga ayahnyah cepat sembuh dan semoga roh arwah Nani dicucuri rahmatNya..

4 comments:

ronie said...

al fatihah...

Mafia Melayu said...

ang jaga jaga nakia......ang tuh dah ler lembab bawak kereta aku tgk... be carefull

kirana nakia said...

aku lembab bawak keter? hmm..tak tgk yang real lagi kut..

mazura said...

lembeb bawa keta takpe jangan bawa laju tapi eksiden.........last2 polis mai cari tuan kete, naya tu