Thursday, January 12, 2006

Aidiladha aka raya haji

hmm..masuk hari nie dah 3 hari kita raya haji..kat radio masih berkumandang takbir raya..best jer rasa..dapat dgr takbir dari malam raya sampailah esok. tahun nie would be a special year for muslims kan..in term of raya, tahun nie kita raya 3 kali..yahoo!!..
seperti tahun2 lepas, aku raya kat rumah sendiri..tapi tahun nie beza, aku raya kat rumah baru yg confirm umah sendiri..dulu raya kat umah sendiri yang disewa..hehehe..berbelit ayat aku yek..mama and ayah datang dari Ipoh. Sampai tengahari dalam kul 12.30..mama bawak rendang daging and nasi himpit..sempat lagi mama masak walaupun malam raya tu dia keje malam..nasib baik ada rendang mama..cover jugak apa yg aku masak ari tu..huwa..rendang ayam aku tak jadi..tomyam aku tak jadi..entahla..aku tak dpt la kepakaran memasak dari mama..nak tau apa jadi ngan rendang aku??..cair..aku tak teringat langsung yg ayam tu dah berair..isk..bodohnya aku kan..tomyam pulak..tak cukup masam..aku tak tau dah nak buat macam mana bagi masam..limau dah perah 4 biji..pun tak jln jugak..tu la hasilnya orang yang rajin memasak mcm aku nie..heheehe..next time nak masak utk raya kena training la..

No comments: