Monday, January 23, 2006

naper ari nie serba tak kena..

Kes 1: Morning..i went to maybank section 14 PJ..nak buat ATM kad..susah la takde ATM kad nie walaupun tak kerap sgt guna pasal duit tak berapa ada kat dalam akaun..after 1/2 hour waiting, the officer in charge told me that their ATM offline..so they can't process my application..well, boringnya..dah le last 2 weeks aku pi tak leh buat jugak psl takder supporting document..pelik gak..dah ilang purse sumer..peh tu mintak supporting doc such as kredit kad, driving licence or surat beranak..ada ke sesape nak pikui surat beranak pi merata?? sudahnya aku balik le..maleh betui nak tunggu kat situ lagi..pi hari nie kata offline pulak..
Petang, aku rush pi maybank midvalley..kali nie aku harap boleh le nak buat ATM card..hmm, hampeh!! "maaflah kak, stok ATM kad dah habis kat sini, saya tak sure ada hantar lagi ke tidak yang baru"..just imagine..itu jawapan officer kat situ..sakit jer rasa ati..aku blah sambil senyum yang dibuat2 dan ada unsur2 sindiran..awatla maybank teruk sgt..
Kes 2: Balik dari mid valley, tengok pay slip ada kat meja..dgn hati berkobar2 bukak ler..mmg ada perubahan tapi nak tgk jugak..huwaa..COLA aku was missing..isk..i immediately contact bendahari..i was told yang aku tak dpt COLA because aku dpt elaun perkhidmatan kolej..isk..mana ada aku jadi penyelia kat kolej..dulu mmg ada dpply tapi aku tolak..so, aku bukan penyelia..hmm..takpela..org bendahari tu bgtau aku esok call balik utk confirm dgn officer yg bertugas..maybe next month dia masukkan..hmm..takpe la..janji ada..tapi frust le kan..ingat kut ada le lebih skit bulan nie..:(

No comments: