Wednesday, January 25, 2006

Solat..

Sembahyang Akhir Waktu Rupa-rupanya ada cerita kalau kita lewatkan sembahyang kita yea. Jika berpuasa Amalan kita direct terus padaNya Tapi Jika bersembahyangAda posmen pulaUntuk hantar amalan kita padaNya.
Kisahnya….. Setiap kita ada malaikatMalaikat yang hantar amalan sembahyang kita Pada Ilahi Untuk sampaikan amalan kitaIa melalui tol-tol di setiap lapisan langit Dimana setiap penjaga tol, Kroni malaikat juga Jika sembahyang di awal waktuTolnya "free"Sekatan tol tiadaTiada "jem"Malaikat terus sampaikan amalan pada Tuhan Untuk dinilaikan Tapi Jika sembahyang di akhir waktuTol free jugaTapi sekatannya MasyaAllah. Di langit pertama,Penjaga tol marahkan posmen kitaKenapa lewat poskan amalan kitaMerayu-rayu posmen malaikat kita Minta diberi laluanTetapi… penjaga langit pertama Tidak heran Dicampakkan amalan lewat sembahyang tadi ke bumi Maka..Jatuh berderai…Dikutip semula oleh Malaikat posmen kita Satu persatu dikutip Sambil terus merayu untuk ke lapisan langit ke-dua Dilangit kedua,Samalah juga,Bebelan malaikat kerana lewat hantar amalan Merayu lagi kawan kitaTak dipedulinya Lalu dilemparkan amalan lewat sembahyang kita tadiJatuh berderai lagi..Dikutip satu persatu amalan kita Dirayu lagi untuk diserahkan amalan kita pada Tuhan Dilangit ketiga,La…. Kena basuh lagi malaikat posmen kita Kenapa lewat hantar amalan tersebut Tiada kompromi Terus dibaling amalan kita Jatuh berderai amalan kitaTak ade nilai….Dan tiada lagi dikutip dan dirayu lagi Maka..Tak sampailah amalan kita kepada AllahSeolah-olah kita tak sembahyang jugaMaka… Bersedialah kita menerima pembalasannya Tak di dunia di akhirat pulaHilang duit, Hati risau, Tender ditolak, Ujian bertimpa-timpa Ish….Tak berbaloikan kita buat amalTapi tak sampai Dahlah tuTak de nilai Kena azab lagi nanti Ya Allah…Ampunkan kami…Kerana lalai…Sesungguhnya Engkau Maha PengampunLagi Maha Penyayang Jadikan hati kami Suka sembahyang di awal waktu Gawatkan hati kami selagi kami tak segerakan Biarlah kami gawat di dunia Agar kami tidak gawat lagi Di hari akhirat kelak. Amin.

5 comments:

N a d i a said...

seram sejuk aku membacanye..
anyway, thanks sbb singgah my blog. emm...budak teknik ye? aku dulu budak teknik gak. TIKL batch 93/94.

kirana nakia said...

hehehe..mekacih jugak singgah my blog..got the url from zack's..same la age kita batch 93/94..ti penang..

N a d i a said...

ohhoo..maknanye ko nyer sekolah included dlm the 9 original TI kat mesia ni la kan? lepas batch kita tak lama lepas tu, berlambak TI 'convert'...heheheh...

kirana nakia said...

ya betullllll

kirana nakia said...

yup