Thursday, September 29, 2005

Penangan Ke Temerloh...

Hari Ahad lepas, aku ngan Afiq ngan Hubby pi Temerloh..Kg Paya Pasir..attend wedding Umie dan Papa Afiq..perjalanan tak lama sgt sebab ada LPT..kalau tak silap aku by one and a half hour aku dah sampai kat Temerloh. Kenduri quite meriah sebab aku tgk ramai sgt kat umah pengantin..tak tau le org kampung tu ker..atau adik-beradik or sedara mara dia yang meramaikan majlis..
Papa & Umie, Papa, Umie & Afiq
Rumah Umie betul2 berdepan dengan Sg Pahang..the longest river in Peninsular Malaysia..cuaca jgn cakap ler..paneh giler...aku bergerak balik dari Temerloh jam 2.30 ptg..lalu balik kat LPT..pergh..lagi le..LPT kan takde bukit kiri kanan..yg ada pokok kelapa sawit ngan getah..tak macam highway PLUS yang berbukit-bukau..sejuk sket laa..
Itu tak kisah la..oleh kerana dah masuk kampung, maka keter aku pun terpalit ler lumpur sket..dah le kaler gelap (midnight blue)..so ketara la walaupun kenanya sket je..so, hubby pun bercadangle nak cuci after arriving kat umah..on the way balik, kat Karak aku dengar bunyi yang pernah aku dgr masa kat LDP..'tik'..dalam ati dah rasa tak best dah..aku tgk kat cermin depan..takde pun apa2 kesan..so, should be okay..masa bunyi tu keter aku terpaksa ikut belakang lori sbb Karak kan tgh ada construction..so, terpaksa le kan..takde jln nak overtake..
Sampai umah, terus je gie tpt cuci keter..sementara tunggu, lepak jap minum kat Mahbub..bila keter dah siap, nak balik umah le..penat tu..tapi alangkah malangnya nasib aku ngan hubby..cerimin keter retak dari sebelah kanan..almost sejengkal..nak wat camner..rushed le pulak ke ENEOS kat Jusco..kut la leh repair..takde lak service tu..hmm..nampak gayanya kena tunggu hari Isnin..esoknya..hubby pegi kedai cermin kat belakang Tawakkal..Cina kedai tu kata takleh repair..kena ganti..hmm..apa lagi ..melayangla RM420...sedihla..dah le ari Jumaat tgk kekalahan..hari Ahad cermin keter depan pecah..Isnin..melayang RM420..nak wat camner kan..nasib...

No comments: